Student Attendance on Mondays

Student Attendance on Mondays

January 29, 2021

Student attendance in the online model is important to your child’s success in school, just like in-person classes, and students are expected to attend each day Monday through Friday.  Monday is a day of learning, and all students should participate on Monday mornings by either connecting with their teachers for live lessons, or by participating in small groups or one-to-one instruction with their teachers.

On Monday, February 1, school principals will communicate with parents and share the school’s expectations on how students should be connecting with teachers and completing assignments on Mondays.  As a reminder, if your child is absent from school Monday through Friday, a parent or guardian must call the school office to report your child absent.

Thank you for partnering with us and ensuring students connect each day for school.

 

Enero 29 de 2021

La asistencia de los estudiantes en el modelo en línea es importante para el éxito de su hijo o hija en la escuela, justo como las clases en persona, y se espera que los estudiantes asistan todos los días de lunes a viernes. El lunes es un día de aprendizaje, y todos los estudiantes deben participar los lunes por la mañana, ya sea conectándose con sus maestros a las lecciones en vivo, o participando en pequeños grupos o en instrucción uno a uno con sus maestros.

El lunes 1º de febrero, los directores de las escuelas se comunicarán con los padres de familia y compartirán las expectativas de la escuela con respecto a cómo se deben conectar los estudiantes con los maestros y completar las tareas los lunes. Como recordatorio, si su hijo o hija se ausenta de la escuela de lunes a viernes, ya sea su padre, madre o custodio debe llamar a la oficina de la escuela para reportar la ausencia de su hijo o hija.

Muchas gracias por colaborar con nosotros y asegurar que los estudiantes se conecten cada día a la escuela.